خلاصه آمار

ماه بندگی

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۲۸ ق.ظ

خدا مرا در راه نزدیک شدن به خود قرار داده و با نعمت خود دوستى و محبتش را به من آشکار نموده است.

براى دعوت به مجلس بخشش خود و انس گرفتن با مناجات خود گرامیترین مخلوقات در نزد خود و محبوبترین بندگانش را فرستاده است.

و براى گرامیداشت من به یک نعمت اکتفا ننموده و نعمت‏هاى دیگر را از من سلب نکرده بلکه پیوسته نعمتى را بر نعمت دیگر اضافه نموده تا این که با فرستادن فرشته‏اى در هر شب براى دعوت من، مرا محترم داشته است. ولى من جواب خوبیهاى او را با بدى داده و برخورد زشتى با او داشته‏ ام، بر چیزهایى که موجب خشم او مى‏شده حریص بوده و با سرعت کارهایى را که دور از رضایت او بوده انجام داده و براى بدست آوردن خوشنودى او سرعت نگرفته ‏ام.

از روزى اندک او خشمگین بوده و در حالى که مشغول گناه بودم پاداش نیکوکاران را از خدا خواسته، انتظار رحمت و نعمتهاى بزرگ را از او داشته و خود را از مجازات ایمن مى‏دانستم.

انا للّه و انا إلیه راجعون چه مصیبت بزرگى که مجازات آن نیز بزرگ است واى از رسوایى، کم حیایى و بى‏وفایى چرا در حضور او گناهان کبیره را انجام دادم، در حالى که آن را از کوچکترین آفریدگان او پنهان مى‏کردم و چرا در حالى که همراه من بود ملاحظه او را نکردم. او بدیها و گناهانم را پوشانید ولى احترام این پوشش را نگه نداشتم. آه از سیه روزى من در لحظه ورود بر او با چه رویى با او دیدار کنم با چه زبانى با او نجوا کنم در حالى که پیمانها و سوگندها را بعد از محکم نمودن آنها شکستم

 

پ.ن: 

فرازی از وصیت میرزا جواد آقا ملکی تبریزی تنها گوشه ای از وصیتش من را برای همیشه از این فکر بیرون می آورد که چه کردم و چه میخواهم  

خدایا مرا به همین ماه ببخش

 

دریافت


حجم: 2.08 مگابایت

عنوان : بنده من تنهات گذاشتن | آیت الله مجتهدی 
توضیحات: ذکـــر صلوات فرامـــوش نشود
 

جواد آقا ملکی تبریزی ماه بندگی ماه رجب وصیت عرفا وصیت نامه وصیت نامه جواد آقا ملکی تبریزی وصیت نامه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی
  • ۹۵/۰۱/۳۱
  • بسیجی گمنام

نظرات (۴)

احسنت بر شما 
اجرکم عند الله. 
۳۱ فروردين ۹۵، ۱۸:۴۹
پاسخ:
احسنت بر این استاد اخلاق
با سلام و عرض ادب
مطالب عالی بود

خوشحال میشیم به ماهم سری بزنید

حق نگهدارتان
۳۱ فروردين ۹۵، ۱۸:۵۰
پاسخ:
آدرستون نیست که سر بزنم

همینطوری یاد این جمله افتادم که تو کتابی خونده بودممممم

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه کار، مقصود او عشق است. 



چه قدر قشنگ نوشته ... خدایی که برای گرامیداشت من به یک نعمت اکتفا ننموده است....


یاد حافظم می افتم 

ما به او محتاج بودیم 

او به مشتاق بود 

و چه فاصله است بین خواستن از روی نیاز و خواستن مشتاقانه ..... معنی لیله الرغائب هم گمانم درک هم ی ن بوده باشه 



خودم نفهمیدم چی نوشتم ..... ببخشید 

۳۱ فروردين ۹۵، ۱۸:۴۹
پاسخ:
عالی نوشتید 
شرمنده ایم شهدا..
۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۰۶
پاسخ:
تا ابد شرمنده ایم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
باز نویسی قالب توسط گروه فرهنگی سردار هور